Gadżety, Psia moda, Zabawki

Pierwszy w Polsce showroom dla psów i kotów

Jeszcze nie ma komentarzy 12 maja 2016

Bez nazwy

Kiedy usłyszałam, że powstał pierwszy w Polsce showroom dla psów i kotów pojawiły się we mnie dwa uczucia – zaskoczenie i zaciekawienie! Potem wyobraziłam sobie błyszczące podłogi, ogromne lustra i rzadko porozstawiane gadżety za niebotyczne pieniądze. Na szczęście po chwili odetchnęłam z ulgą. To showroom internetowy, w którym jest bardzo przytulnie. Tak przytulnie, że od razu pierwsza wizyta zakończyła się zakupem małego gadżetu z PupiLu.

Showroom nazywa się www.petathome.pl . Podoba mi się, bo są tam polskie marki, często naprawdę ciekawe, niektóre już mi znane, inne całkiem nowe. Wiele produktów jest robionych ręcznie. 
12842472_10208195763993235_1414011519_o (2)

Miałam przyjemność zadać kilka pytań autorce pomysłu – Gosi. To kolejny wywiad z mojego cyklu „Kobieta w psim biznesie”. Był wywiad z Joanną Bohdziun z JB-szkoły dla przewodników psów oraz z dziewczynami z Bowl&Bone Republic.

Showroom ruszył w styczniu, czyli to świeża sprawa, ale już udało ci się namówić do współpracy wiele firm. Jak długo trwało przygotowanie całego przedsięwzięcia? Oczywiście nie ominie cię też pytanie: skąd taki pomysł?

Pewnie nikogo nie zdziwi, że inspiracją był mój pies – Kropek. Można powiedzieć, że nie byłoby tego pomysłu i nie byłoby showroom’u, gdyby nie wyjazd do USA w 2009 roku, kiedy to zauroczyłam się psem rasy Whippet. W Polsce w tym czasie było mało psów „pipetów” – tam zobaczyłam je pierwszy raz. 5 lat później znowu spotkałam psa rasy Whippet na warszawskim Ursynowie. Powiedziałam sobie „nie mam czasu na psa, ale przejrzę ogłoszenia hodowli.., tylko pooglądam!”. Trzy tygodnie później Kropek był już z nami, bo jak tu nie zabrać z hodowli przerośniętego szczeniaka, którym nikt się nie interesuje i którego nikt nie chce zabrać do domu, a który mieszka z 12 psami na 40m2 w bloku. To była najmniej przemyślana decyzja w moim życiu i zarazem najbardziej trafna. Teraz nie wyobrażam sobie wrócić do domu, w którym nikt mnie wita i nikt nie merda ogonem z radości! Myślę, że powie tak każdy właściciel psa, dla którego pies jest członkiem rodziny. Kropek faktycznie miał uraz do mieszkania w bloku i za każdym razem zapierał się ze wszelkich sił przed wejściem do kawalerki. Na szczęście w planach miałam przeprowadzkę na przedmieścia.

Szukając obroży dla charta zdałam sobie sprawę, że nie ma jednego miejsca, które zbiera ciekawe oferty producentów i sklepów z artykułami dla psów i kotów. Już jakiś czas szukałam możliwości połączenia swoich zainteresowań i pracy. Showroom dla właścicieli psów i kotów wydał mi się idealnym pomysłem. Dalej było już tylko ciężej …….

12837718_10208195765793280_1144451648_o (1)Przygotowania do samej budowy platformy zajęły pół roku, a samo jej tworzenie i doprowadzenie do stanu w którym jest teraz – równo rok. Jeszcze nie mogę stwierdzić, że platforma jest skończona, potrzebuje jeszcze sporo usprawnień, czasu i pieniędzy.  Poświęciłam każdy weekend, większość urlopu i prawie każdy wieczór, a końca nie było widać. Zaryzykowałam też swoimi oszczędnościami. Ktoś kiedyś napisał, że „zaczynając może Ci się wydawać, że jesteś w tyle, ale tak naprawdę w tyle są Ci, którzy nie podjęli wyzwania i nie ruszyli się z miejsca….”. Coś w tym musi być, chociaż na razie nie mogę powiedzieć, żebym osiągnęła sukces – teraz jestem na samym początku drogi.

Bardzo podoba mi się zakładka Our Matches, czyli zestawy pasujących do siebie produktów, choć nie koniecznie tego samego producenta. A co tobie najbardziej podoba się na stronie?

Mi też najbardziej podoba się zakładka Our Matches – daje ona możliwość połączenia produktów, które razem stanowią świetny zestaw, a które wcale nie były stworzone po to, żeby stanowić komplet. Ta zakładka wnosi też coś więcej – pokazuje producentom i sklepom, że współpraca daje często lepszy efekt niż jej brak ;). Z przykrością muszę powiedzieć, że zakładając www.petathome.pl często miałam do czynienia z brakiem zaufania ze strony firm, które często wolą działać w pojedynkę niż razem i panicznie boją się konkurencji. Uważam, że nie ma czego się bać – na naszym rynku dla każdego jest miejsce. Mamy też tyle przykładów z rynku np. z branży modowej czy designerskiej, gdzie dzięki platformom podobnym do showroom’u www.petathome.pl wiele mniej znanych marek zostało zauważonych, a każda marka z osobna ma obecnie większa sprzedaż niż wcześniej.

Kolejnym ciekawym rozwiązanie na stronie jest możliwość pokazania produktu nie tylko za pomocą zdjęć, ale również za pomocą filmów. Jako użytkownik też często szukam filmów prezentujących produkt, ponieważ one lepiej oddają ich rzeczywisty wygląd.

Fajną sprawą jest to, że współpracujesz z polskimi firmami (swoją drogą wiele z nich jest też kobiecymi biznesami), czy są w planach zagraniczne marki?

Obecnie skupiam się na  polskich markach. Taka też była idea tego projektu, aby zebrać najciekawsze polskie marki i pokazać je światu. W wielu przypadkach jest tak, że nasi rodzimi producenci nie są znani na naszym rodzimym rynku, a większość swoich produktów eksportują. Nasz rynek jest już na tyle rozwinięty, że warto zawalczyć również o polskiego konsumenta. W Polsce jest ponad 14 mln psów i kotów. Stosunek do zwierząt ogromnie się zmienił przez ostatnie lata. Teraz lepiej traktujemy zwierzęta i bardziej doceniamy to co nam dają. Zaczynamy też tym samym wydawać na swoje pupile coraz więcej pieniędzy i coraz lepiej o nie dbamy. Widać to chociażby po ilości nowopowstałych punktów pielęgnacji psów czy marek tworzących z myślą o zwierzętach. Ten trend pokazują też statystyki dot. branży petfood oraz non-food dla psów i kotów. Nie wykluczam jednak współpracy w zagranicznymi markami – www.petathome.pl to showroom otwarty dla wszystkich – producentów i sklepów z polski, jak i zagraniczny. Nadrzędnym celem jest dostarczenie użytkownikowi shoowroom’u www.petathome.pl zróżnicowanej i ciekawej oferty.

Zgadza się – wiele z tych firm to kobiece biznesy, ale nie tylko – spotykam też często pary, które wspólnie prowadzą sklep internetowy. Jak wszędzie zdarzają się też wyjątki od reguły – napotykam ludzi, którzy od kilkudziesięciu lat tworzą z pasją najwyższej jakości produkty – tym osobom często nie zależy na reklamie, raczej to do nich zgłaszają się klienci, którzy kiedyś natknęli się na ich „dzieła sztuki”. Ze współpracy z nimi jestem najbardziej dumna.

Mam nadzieję, że coraz więcej polskich marek zainteresuje się współpracą z Pet At Home – te które zaczęły współpracę pewnie już zostaną z nami na dłużej. Duży procent użytkowników również powraca, co utwierdza mnie w przekonaniu, że taka platforma jest potrzebna. Serdecznie wszystkich zapraszam do odwiedzenia www.petathome.pl – platforma nie tylko skupia produkty, ale również zbiera i publikuje ciekawe artykuły o psach i kotach. Zapraszam również do zalajkowania Pet At Home na facebooku (https://www.facebook.com/Petathomepl), twitterze  (https://twitter.com/Petathomepl)  lub Instagramie (https://www.instagram.com/Petathomepl).

Fajny wpis? Będzie mi bardzo miło jeżeli podzielisz się nim z innymi ;)

Co o tym sądzisz?

Skomentuj to jako pierwsza osoba...

Connect with Facebook


Poinformuj mnie o nowych komentarzach na e-mail. (Możesz także SUBSKRYBOWAĆ ten wpis bez komentowania.)

© 2016 doglife.pl. Powered by Wordpress.